Årets revy inställd

Info till alla som beställt biljetter till årets Växjörevy.

 

Under rådande omständigheter måste vi nu tyvärr ställa in årets Nyårsrevy. Vi siktar nu på att kunna spela vår jubiléumsrevy  30-Årsfesten framöver eller till nästa Nyår.

 

Orsak:

Den nya varianten, omikron, verkar ha en betydligt större smittsamhet än tidigare varianter. Det innebär att smittan sker snabbare än tidigare, fler blir smittade under kort tid. Sverige ligger fortfarande på ganska bra nivåer, men man har sett 30% ökat antal smittade och 30% ökade inläggningar bara på några dagar. I Norge och Danmark, som ligger lite före oss, har man många smittade och enorm ökningstakt. Man är djupt orolig för att trycket på sjukvården kommer att bli riktigt stor. I Norge har man beslutat om bland annat max 50 sittande på teater etc. I Danmark har man nu stängt: teatrar, bio, sällskapslokaler.  Det är högst sannolikt att utvecklingen vi ser i Norge och Danmark kommer även i Sverige inom kort. Myndigheterna kommer med rekommendationer med det finns också ett enskilt ansvar, både som arrangör och individ. Vi vet inte hur det blir, kan bara ana. Och måste handla därefter.

Vi vågar därför inte gå vidare med årets revy utan väljer att bryta här för att kunna komma igen med full kraft till nästa Nyår.

 

 

 

 

Vad händer nu?

 

Alternativ 1

Jag väljer att låta mina biljetter få stå kvar till nästa nyår och till motsvarande föreställning och får då 70:- i rabatt/biljett dvs 70:-/bilj återbetalas till mig som kund. Maila i detta fall vilket namn biljetterna finns bokade i samt kontonummer eller Bankgiro dit pengarna ska sättas in. Skriv Alternativ 1 och namnet på bokningen i ämnesraden. Maila till vaxjorevyn2022@gmail.com

 

Alternativ 2

Jag väljer att få en återbetalning av det biljettpris jag betalat minus halva serviceavgiften,10:-/biljett. Jag som betalat med kort får beloppet återbetalat till det kort som användes vid köpet. Maila inköpsdatum och i vilket namn biljetterna är bokade samt texten”kort och alternativ 2”  på meddelanderaden i mailet.

Jag som betalat kontant eller med swish mailar bara namnet som bokningen står i och anger kontonummer där pengarna ska sättas in. I ämnesraden skriver jag Alternativ 2 samt namnet på bokningen.

 

Alternativ 3

Jag som bokat mina biljetter via nätet får information från Nortic i separat mail ang återbetalning. Om jag önskar förfara enligt Alternativ 1 ovan, meddela Växjörevyn det via mail.

 

Jag som bokat genom Smålandspostens MediaMax-kort.

I ämnesraden skriver jag MediaMax samt namnet på bokningen. I maliet anger jag hur jag betalat min biljett. Kortkunder får beloppet återinsatt, övriga anger uppgifter för utbetalning.

 

Info och frågor besvaras på telefon 0470 -10210

 

Med vänlig hälsning,

Nils Åkesson o Maria Wranå

VäxjöRevyn


Publicerad 2021-12-28